Garen review Pengouin Esterel

Een van de lezers gaf laatst aan dat ze een review over het katoengaren van Pengouin nog miste. Dus bij deze vandaag een review van dit katoengaren.

DSC02955ecd.jpg

Zachtheid: Het garen is redelijk zacht, maar in vergelijking met andere katoengarens vind ik dit niet de zachtste. Het garen haakt fijn, maar Phildar Coton 3 is iets zachter aan de handen.
Samenstelling:
Het garen bestaat uit 100% katoen
Gelijkheid van de draad:
De draad is mooi gelijk, heel af en toe heb ik een klein verschil in de dikte van de draad waargenomen, maar dat is verwaarloosbaar.
Pluizigheid:
Omdat het een katoenen draad is, is het mooi stevig en pluist het niet.
Naald:
2,5 – 3 mm
Kleuren:
15 kleuren (momenteel) Het wisselt volgens mij nog wel eens welke kleuren verkrijgbaar zijn.
Aantal gram op de bol:
50 gram
Aantal meters op de bol:
105 meter. Als ik dit garen vergelijk met het Phildar Coton 3, welke dezelfde haaknaald vermeld, dan is dit garen iets dikker dan Phildar Coton 3. Ik denk dat hier ook het verschil in meters vandaan komt.
Prijs:
€ 1,99 per bol, maar bij de Boekenvoordeel hebben ze wel vaak een aanbieding met dit garen.
Waar te koop:
Zelf koop ik het garen bij de Boekenvoordeel.

Zelf gebruik ik dit garen voor amigurumi’s en ook wel eens in combinatie met Phildar Coton 3. Ondanks een klein verschil in dikte is dit nog nooit een probleem geweest.

Geef een reactie

