Gestreepte babymutsjes

Een aantal vriendinnen zijn zwanger en dat maakte dat mijn handen jeukten om nieuwe babymutsjes te haken. En als ik daar eenmaal aan begin dan haak ik vrolijk door. Ik heb al mutsjes gehaakt in veel verschillende kleurstellingen, maar nu leuk het me leuk om een gestreept mutsje te haken. Ik haalde een bolletje grijs en wit van Drops Loves you #5 uit mijn voorraad en ging vrolijk aan de slag. Loves you #5 is 100% katoengaren van Drops en een limited editie. De Drops Loves you lijn is een lijn met zeer tijdelijke (bijzondere) garens. De laatste loves you edities waren katoengarens, maar de eersten waren echt luxe garens voor een hele lieve prijs. Zo ligt loves you # 3 (handgeverfd 50% alpaca/ 50% wol) hier nog steeds mooi te zijn in de kast. Het is zulk prachtig garen om te zien, maar goed terug naar de babymutsjes.

Meestal haak ik mutsjes in 1 basis kleur met een randje of een streepje in een andere kleur, maar dit keer ging ik voor compleet gestreepte mutsjes.

Voor de mutsjes gebruikte ik mijn basispatroon voor babymutsjes. Deze kun je hier vinden.  Ik liet alleen wel de kreeftsteek in de laatste rij weg en haakte gewoon een rij vasten met wit.

Met 1 bol wit garen kon ik (met mijn manier van haken) precies drie mutsjes maken. Dus dat kwam super uit!

Toen ik eenmaal begonnen was had ik steeds meer nieuwe kleurcombinaties in mijn hoofd. Grijs met blauw lijkt me bijvoorbeeld ook nog een leuke combinatie of grijs met roze. Maar ik heb mezelf tot een halt geroepen. Dus pas op dit is verslavend!

 

Een gedachte over “Gestreepte babymutsjes

Geef een reactie

