Konijntje rammelaars

Vorig jaar in het najaar organiseerde Echtstudio de Amigurumidag en in de aanloop daar naar toe was er een heuse CAL waarbij 8 patroontjes werden vrij gegeven. Alle 8 patroontjes waren een mysterie, de enige overeenkomst was dat het allemaal amigurumi’s waren. Ik heb ééntje half gehaakt en daarna uitgehaald en vervolgens alleen gehaakt wat me echt leuk leek. En dat was er maar ééntje, al haakte ik daar meteen drie stuks van. ;)

In een van de bestanden stond het patroon voor een konijntje rammelaar. Hoe leuk is deze! Ik begon met de wit met roze en al snel maakte ik ook een blauwe en de groene. Hoe leuk is dat! Ze lagen maanden lang af te zijn, zonder oren op mijn bureau. Vervolgens kregen ze de oren in de voorjaarsvakantie, maar pas in de meivakantie gaf ik ze oogjes. Dat is dan zo’n werkje dat maar blijft liggen en blijft liggen, maar nu zijn ze echt af en mogen ze van mijn WIP lijstje af!

Ik haakte ze met haaknaald 2,5 en Phildar Coton 3. Voor de oudroze kleur gebruikte ik Scheepjes Catona en die gebruikte ik ook voor de lichtgrijze kleur van het middelste rammelkonijn. Ik vulde ze op met vulling en een rammelkraal zodat het echte rammelaars zijn. Mocht je ze ook willen haken, het patroon kun je vinden op de Facebookpagina van Amigurumidag en dan bij de bestanden. En dan moet je week 4 hebben.

Veel succes!

3 gedachtes over “Konijntje rammelaars

Geef een reactie

