Quote hangers

Wat is het de afgelopen dagen toch prachtig mooi weer buiten. Ik geniet er zo van dat het hele bloggen er even bij inschiet, want zeg nou zelf er is niets lekkerder dan even buiten zitten met een haakwerkje in de zon. Heerlijkheid! Dus vandaag het blogbericht maar even iets later. Actueel is het wel.

PicMonkey Imageecd1

Gisteravond vierde mijn moeder haar 25 jarig jubileum als yoga docent en waren naast al haar cursisten ook wij uitgenodigd. Als cadeautje van ons kreeg ze een cadeaubon van een leuke en gezellige garenwinkel (BreiBistro in Drachten, een aanrader!) en haakte ik op de valreep nog deze hangers met een quote. Vandaag deel ik meteen met je hoe ik ze maakte.

]

Nodig:
– katoengaren (ik gebruikte drie kleuren Scheepjes Catona)
– haaknaald 3 mm
– het patroon voor hangers (die vind je hier)
– dik wit papier (ik gebruikte kaartjes van de Hema)
– metalen armbanden doorsnede 7 cm (gekocht bij de Zeeman)
– lijm
– naald met stompe punt
– potlood
– gum
– kalligrafeerpen
– inkt
– optioneel: houten kraal

IMG_2560ecd

Ik trok als eerste de binnenkant van de ringen over op het witte papier met potlood. Het was de bedoeling dit zo licht mogelijk te doen, maar dat slaagde niet helemaal… Vervolgens kalligrafeerde ik in elk rondje een quote, welke ik vond op internet. Ook op Pinterest kun je leuke quotes vinden.

DSC04376ecd

Vervolgens haakte ik de hangers naar het patroon van de paashangers. Ik knipte de rondjes lekker breed uit (7 mm naad zeg maar) en gumde de lijntjes uit. Tip van mij: doe dit voorzichtig zodat je niet over je tekst heen gumt en zo weinig mogelijk sporen achterlaat. Als laatste plakte ik de quotes achter op de hangers kunt met lijm. Natuurlijk bedacht ik dit project gistermiddag om 4 uur en moest alles op de laatste seconde… En tot overmaat van ramp was alle lijm in huis uitgedroogd, serieus alle lijm! Dus ik heb de quotes met het lijmpistool aan de hangers gelijmd. Geen aanrader vanwege al de sliertjes lijm.

Ik maakte de hangers af door er een draadje garen van dezelfde kleur met een houten kraal aan te bevestigen als ophanglusje. Zo simpel, maar wat zijn ze leuk!

DSC04381ecd

Een gedachte over “Quote hangers

Geef een reactie

