Garen review Hoooked Zpagetti

Schandalig! Ik heb nog nooit een garenreview geschreven over het garen waardoor mijn haakverslaving begon. Dus bij deze!

Zpagetti garen van het merk Hoooked is garen gemaakt van restproducten uit de textielindustrie en daardoor zijn de verschillende kleuren en motiefjes in beperkte oplage beschikbaar en is het dik garen.

Zachtheid: Ik heb van dit garen meerdere kleuren en motiefjes gehad en het ene kleurtje is zachter dan het andere kleurtje. Dat is maar net wat voor stof is gebruikt om het garen van te maken. Dus het verschilt.
Samenstelling:
Het garen is gemaakt van katoen.
Gelijkheid van de draad:
Doordat het gemaakt is van restmaterialen is de draad niet altijd even gelijkmatig, vaker niet dan wel. Dit kun je ook zien op de foto.
Pluizigheid:
Ik heb nog nooit gehad dat het garen pluizig was, ik denk dat dit ook komt doordat het gemaakt wordt van textiel.
Naald:
12 tot 15 mm Zelf haak ik Zpaghetti het liefst met een bamboe haaknaald, dat glijdt toch wat makkelijker.
Kleuren:  
Het garen is er in meerdere kleuren en motiefjes. Het wisselt wel snel en omdat er met restmateriaal wordt gewerkt zijn de kleuren niet na te bestellen.
Aantal gram op de bol:
Afhankelijk van het restproduct wat er is gebruikt zit er rond de 850 gram op één bol.
Aantal meters op de bol:
120 meter
Prijs:
€ 8,99 per bol
Waar te koop:
Online via hun eigen website en bij meerdere webshops.

Ik gebruik het voor het maken van vloerkleden. Ik probeerde er ooit ook een grote amigurumi van te maken, maar dat is af te raden. Ook maakte ik ooit zelf een bolletje textielgaren van een oude pyama broek. Hieronder de link.

Iphone 031ecd

Een gedachte over “Garen review Hoooked Zpagetti

  1. Wat leuk dat jij met dit garen bent begonnen. Niet het makkelijkste garen voor het begin.
    Nog een voordee van dit garenl: het is goed wasbaar net als katoenen t-shirts.
    Een puntje van aandacht voor sommige haaksters: het haken van dit garen kan een aanslag doen op hand-, pols- en armspieren. Sommige mensen hebben echte blessures gekregen met dit garen. Dat voorkom je door niet te lang achter elkaar te haken.
    Alternatief garen voor amigurumi: Scheepjes Nooodles mini. Dit garen is wel gelijkmatig, zacht en licht rekbaar. Ook is dat garen net iets fijner om mee te werken.

    Groetjes, Margaret

Geef een reactie

