Bijtringen

Ze stonden al een hele tijd op mijn to-haaklijstje en de ringen en kralen lagen al tijden klaar, maar ik begon er nooit aan. Met een markt in het vooruitzicht maakte ik ze dan toch eindelijk en ik snap niet waarom ik het project zo lang liet liggen, want het is leuk!

DSC04397ecd

Ik maakte de bijtringen met:
– 9 houtenkralen 20 mm per bijtring
– 2 houten bijtringen 5,6 mm
– 3 kleurtjes katoengaren bijv. Phildar Coton 3, Scheepjes Catona, etc.
– stevig wit garen
– haaknaald 2,5 mm
– stompe naald

Ik omhaakte drie kralen per bijtring (het patroon voor het omhaken van houten kralen kun je hier vinden) en vervolgens knipte ik een dikke meter van het stevige katoenen witte garen af en deed dat dubbel. Met het dubbele witte draad reeg ik alles aan elkaar (ik vergat menig keer de ringen toe te voegen, mocht ik het weer allemaal losmaken…). Ik heb het draad twee keer door alles heen gehaald voor de stevigheid en her en der knopen gelegd zodat het goed vast zit.

Zo heb je een bijtring zo maar klaar! Alleen al het maken van de verschillende kleuren combinaties vond ik een feestje. Zo leuk en dan is het resultaat ook nog eens zo geslaagd!

Een gedachte over “Bijtringen

  1. Bedankt voor je uitleg! Ik zie ze overal voorbij komen maar kan zo moeilijk inschatten welke maat kralen er gebruikt worden, ik heb wat geprobeerd maar de kralen waren te groot. Die van jou zien er super uit dus ook maar die maat kralen gaan bestellen.

    Groet, Dii

Geef een reactie

