Let’s talk

Een paar week geleden lag ik ziek op de bank en dacht ik na over van alles en zo ook over mijn blog. Even dacht ik er aan om mijn blog maar gewoon te laten verslonzen, het maar te laten zijn voor wat het is. Ik had er de puf niet meer voor en dat was de laatste weken ook te merken. Niet dat ik anders altijd zo precies ben als een Zwitsers uurwerk, maar wel preciezer dan de laatste weken. Eerlijk gezegd voel ik me op haakgebied af en toe een beetje moedeloos…

Moedeloos ja, niet over wat ik nu weer zal maken want ik heb ideeën en garen genoeg. Van beide heb ik echt te over. Een paar jaar terug las ik dat iemand ergens schreef dat zij vond dat alles inmiddels wel gehaakt was en wat had ze nog toe te voegen aan nieuwe patronen. Toen kon ik me niet in die uitspraak vinden, maar inmiddels wel en daar komt mijn moedeloosheid vandaan. Een paar weken terug stond ik op een markt, met allemaal gehaakte dingetjes naar patronen die ik zelf niet ontworpen had, toen iemand vroeg of ik zelf ook wel eens patronen bedacht. En ja dat deed ik wel, maar de laatste tijd is dat wel wat minder. Ik had twee super leuke projecten bedacht en ik was al halverwege toen ik op Blogloving (app om alle blogs die je volgt op bij te houden, heel handig, echt waar) in een week tijd beide ideetjes van mij (maar dan net iets anders) voorbij zag komen op andere blogs. De moed zakte me even diep in de schoenen.

Tegelijkertijd dacht ik na, want wat is het nut van mijn blog als ik zelf even geen nieuwe patronen bedenk? Ik liet de gedachte sudderen en een paar dagen later dacht ik terug aan de intentie waarmee ik ooit lang geleden mijn blog begon. Ik wou bloggen over projecten die ik had gemaakt en deze gewoon aan de wereld te laten zien, voor wie maar wil, maar ook bovenal als een soort galerij voor mezelf. Dus ik blijf lekker bloggen en dan maak ik maar iets wat iemand anders ook toevallig in dezelfde tijd met me bedacht heeft. Ik post hier het patroon zoals ik het bedacht heb en mocht het op die van een ander lijken, than so be it. Wel ga ik de quote monday schrappen, want holy moly wat maak ik het me zelf moeilijk om mezelf te verplichten 4x in de week iets te posten. Mocht ik wel zin hebben om een quote te delen, dan doe ik het wanneer ik er zin in heb. De garenreview komt online zodra ik weer eens nieuw garen heb getest, want dat is echt niet wekelijks. ;)

Dus er veranderen wat kleine dingen, maar ik blijf mezelf!

6 gedachtes over “Let’s talk

  1. (grr… had net een lange reactie getypt en heb ze per ongeluk gewist)
    Je hebt gelijk, jezelf blijven en verderdoen! Ik vind jouw blog de moeite waard om te volgen ( via Bloglovin’, idd heel handig) ! Je blog ziet er uit zoals jij dat hebt gemaakt, je toont wat jij hebt gemaakt en je teksten zijn door jou zelf geschreven, dus helemaal uniek allemaal!
    Trouwens, 4 x per week is idd veel, ik kreeg het al moeilijk als ik 2 x per week blogde.
    En als je rondkijkt op Pinterest, Facebook, Bloglovin.com,… dan krijg je idd de indruk dat alles al werd gehaakt. Toch geloof ik dat er nog dingen zijn waar niemand eerder aan heeft gedacht. Zelfs al zijn het maar kleine ideetjes, toch maar uitproberen.
    Enfin, goed dat je zelf al hebt bedacht hoe je het verder gaat doen, ik sta achter je ;-)
    Veel groetjes en kop op,
    Sigrid

  2. Ooit las ik bij Ingrid van Ing-things de quote: Alles is al eens gedaan, maar niet door mij. En sindsdien is dat mijn motto. En dus maak ik de patronen die ik overal en nergens tegen kom, meestal met een aanpassing, omdat ik het niet snap, of omdat ik ietsjes anders mooier vind. En een enkele keer lukt het mij om zelf iets te bedenken, ben altijd bang dat het al bestaat.
    Helemaal eens met je beslissing om te bloggen wanneer jij wilt. Dat doe ik ook. ‘S zomers wat minder, terwijl dan het licht om te fotograferen beter is. En ’s winters wat meer omdat je dan meer binnen zit. En dat bevalt goed.
    Ben blij dat je blijft bloggen, lees je graag.

  3. Fijn om weer wat van je te lezen. Alles wat ik wilde zeggen las ik al in de berichtjes van Sigrid en Jeanette. Doe gewoon wat goed voelt, als jij plezier hebt in wat je doet, dan voelen wij dat ook. En daar gaat het toch om? Ons plezier en enthousiasme delen? Liefs. X

  4. Wat de andere dames zeggen, geniet van wat je maakt en je deelt wat je wil :-) ik geniet in ieder geval van je verhalen en krijg nog zeker inspiratie van wat je laat zien!!

  5. Gelukkig blij je jezelf en fijn dat je gewoon op jouw eigen manier doorgaat met haken, ontwerpen en bloggen. Kijk eens terug naar alle inspirerende berichten op je blog en naar alle mooie dingen die je hebt gemaakt. Echt de moeite waard.

    Groetjes, Margaret

  6. Goeie instelling! Gewoon je ding blijven doen, hoor. Ik blijf hier zeker graag meelezen.

    Ik snap ook wat je wil zeggen met ‘alles is al eens gedaan’.
    De paar keer dat ik op mijn blog zelf gemaakte dingen deelde, die ik uit mijn hoofd maakte, resulteerden vaak in negatieve reacties. Reacties in de zin van ‘je bent een dief’ en ‘dit heb je niet zelf gemaakt’ . Echt niet tof. Daardoor dat ik ontwerpen eigenlijk heb opgegeven of eerder, ik ontwerp nog soms wel eens iets, maar hou het voor mezelf, durf het niet te delen, omdat ik schrik heb voor de ‘haakpolitie’.
    Jammer eigenlijk wel :-(

Geef een reactie

