Haken in de tropen 

Ik had een heel blogbericht getypt over haken in de tropen, ik sloeg hem op en toen ineens blanco pagina… Grr. Maar goed ik probeer het nog maar een keer.

Natuurlijk moest er een haakproject mee op reis naar Vietnam. Het land ligt vrij dicht bij de evenaar, het heeft een tropisch klimaat en ik ging er heen in het regenseizoen. Dus bijna dagelijks wel een buitje (of BUI) en een hoge luchtvochtigheid.
De vraag was natuurlijk wat voor garen neem ik mee en wat voor project? Ik vind niet al het garen geschikt om met warm weer lekker mee te haken dus ik koos er voor om katoen mee te nemen. Meestal maak ik van katoen amigurumi’s, maar dit keer had ik niet zoveel zin om garen, haaknaalden, vulling, oogjes, rammelkralen en overige amigurumiaccessoires mee te nemen.

IMG_5311ecd

Het werd katoen van de Sostrene Grene. Telkens als ik in die, te leuke, winkel ben vliegen er zo hopsa wat bolletjes katoen in mijn mandje, mee naar huis. Thuis liggen dan al die kleuren leuk te zijn, maar ik deed er tot nu toe weinig mee. Ik besloot om van dit garen een deken te haken en dan van vierkantjes. Het patroon wat ik koos is de Victorian Lattice Square. Een mooi elegant vierkantje. Het patroon kun je hier vinden. Ik haak met haaknaald 3,5 mm en zo worden de vierkantjes wel lekker soepel. Mocht je losser haken dan zou ik haaknaald 3 mm aanraden.

IMG_5235ecd

Ik haakte onderweg in het vliegtuig, bij mijn vaders huis op de veranda, op het strand, op het balkon, tijdens het tv kijken en af en toe lekker in een parkje tijdens het mensen kijken. Dit laatste kan best leuk zijn, in een van de parkjes waar ik zat werd ik telkens aangesproken door mensen die wouden weten wat ik aan het doen was. Moet je van houden, dus doe je dat niet dan zou ik het haakwerkje mooi in de tas laten en een boek gaan lezen ofzo.

Mijn haaknaald heb ik zonder problemen meegenomen in mijn handbagage in het vliegtuig. In mijn grote bagage had ik mijn Clover en KnitPro haaknaalden gestopt en in mijn handbagage een paar Wibra naalden. Thuis had ik gecheckt of de Wibra naalden dezelfde maat waren qua afmetingen als de andere haaknaalden zodat ik geen verschil zou krijgen in mijn haakwerk of vierkantjes. In totaal heb ik 7 keer een security gepasseerd zonder dat ik mijn haaknaald (of een van de flessen water in mijn tas) hoefde in te leveren. Had ik hem wel in moeten leveren dan was ik een Wibra naald kwijt geweest en gelukkig geen duurdere.

IMG_5535ecd

Al met al heb ik zo na mijn reis een prachtige stapel vierkantjes! Ik ben bijna op de helft voor een deken en ik weet nog niet of ik de deken hier af ga maken of dat ik er een reisdeken van ga maken. Dus dat ik de volgende keer op reis weer verder vierkantjes ga haken. We zullen zien! Hier thuis heb ik in ieder geval weer veel projecten liggen!

 

2 gedachtes over “Haken in de tropen 

  1. Oh, die stapel vierkantjes ziet er heerlijk uit!!! Prachtige kleurtjes! Dat wordt zo’n mooie deken, daar ben ik nu al zeker van! Haak ze nog (ik zou niet kunnen wachten tot de volgende reis om verder te doen :-) )
    Groetjes, Sigrid

Geef een reactie

