Gelukspoppetjes

Voor de vakantie schreef ik een blogpost over dat ik zo het idee had dat alles al gemaakt was en dat dingen die ik wou maken of had bedacht ineens door een andere waren gemaakt. Dit was er eentje van. Ik heb aan al mijn sleutelbosjes dezelfde stoere sleutelhanger hangen. Iets wat super handig is, behalve toen ik laatst met mijn lokaalsleutel de achterdeur probeerde te openen. Toen was het niet zo handig om aan alle bossen dezelfde vorm sleutelhanger te hebben. Haha.

Afgelopen schooljaar nam ik na 3 schooljaren afscheid van mijn mentorklas. Ik heb ze zien opgroeien van schoolkinderen tot pubers/jong volwassenen met een duidelijke eigen mening.En nu gaan ze naar de eindexamenklas waar ik ze overdraag aan de zorg van mijn collega’s die veel ervaring hebben in de eindexamenklassen. Ik vroeg elke leerling naar zijn of haar lievelingskleur en ik ging aan de slag. Al snel had ik een hele pot gekleurde kralen. (Mocht het je misschien opvallen, helemaal off topic, op de bovenstaande foto staat een ander watermerk. Mijn normale programma is ineens niet meer beschikbaar, dus ik moet op zoek naar een ander programma…)

Als afscheidscadeautje maakte ik voor elke leerling een gelukspoppetje door een houten kraal van 20 mm te omhaken, het patroon vind je hier, en de andere kraal blank te laten. Ik reeg ze aan een stukje textielgaren en deed er een sleutelring om. Zo hebben ze altijd een beetje geluk bij zich voor in de toekomst. :) Bij het uitdelen van de rapporten deelde ik ze uit, samen met voor elke leerling een kaartje, en na het eten van een stukje taart was voor hen toch echt de vakantie begonnen.

 

 

 

4 gedachtes over “Gelukspoppetjes

Geef een reactie

