Cactusjes

Na Januari heb ik altijd behoefte aan zon, mooi weer en nieuwe plantjes in de vensterbank. Maar op een of andere manier is die zon en dat mooie weer niet altijd te regelen, die plantjes wel. Ik haakte vier vrolijke cactusjes naar een van de meest favoriete blogberichten hier. Zie ze dan shinen op de smalle vensterbank.

DSC03083ecd

Zo’n cactus is trouwens ook erg leuk om cadeau te geven aan mensen die verhuizen, pubers die op kamers gaan of mensen die planten vermoorden. Want hey deze kan niet dood!

PicMonkey Collageecd

Ik maakte er vier, allemaal met Phildar Coton 3 in vier verschillende kleuren groen en roze. En een paars. Mijn favoriet is de cactus hier rechts onder, ik ben gek op de nieuwe kleur Bamboo van Phildar. Ik geloof trouwens dat er geen echte cactussen zijn met een paars bloemetje, maar ik vond dit kleur net het leukst staan bij de knal kleur Pistache van Phildar.

Het maken van een pompom deed ik met een vork. Een tutorial daarvoor vond ik op de blog van Gras tussen je tenen en kun je hier vinden.  En de bloempotjes komen gewoon bij het tuincentrum vandaan. Je moet de kleinste maat kiezen en dat is als het goed is die van 5 cm doorsnee.

Wil je ze ook maken? Het patroon vind je hier. 

Zijn ze niet schattig?

 

 

3 gedachtes over “Cactusjes

Plaats een reactie