Gehaakte handwarmers

Op het haakfeestje van zaterdag 8 oktober stonden er op de tafels pakketjes van byClaire garen klaar met daarbij een patroon voor handwarmers. Alleen al van de kleurtjes bij elkaar werd ik erg vrolijk!

img_0293ecd

Als ik ’s ochtend (en ’s middags) naar het werk toe fiets draag ik meestal handschoenen, jaja zelfs tot diep in het voorjaar. En het liefst draag ik er ook nog mijn dikke Finse muts bij. Maar goed, handwarmers zijn misschien wel en beetje handiger zo in het voorjaar. Ik ging vrolijk aan de haak op het haakfeestje, maar o wat was het gezellig. Aan het eind van het haakfeestje had ik dus nog maar een halve handwarmer. Oeps!

img_0359ecd

Het kletsen en tips uitwisselen was veel te leuk en daarnaast was concentreren toch wel een beetje lastig met zoveel gezellig geklets. Thuis kon ik in alle rust de handwarmer afmaken, want het patroon mocht mee naar huis.

img_0375ecd

Onder het eten van pepernoten was de eerste handwarmer zo af! Omdat ik hoger op de hand begonnen was met haken, moest ik het patroon wel wat wijzigen en werd het een beetje hogere wiskunde, maar het is gelukt!

dsc03931ecd

En dat niet alleen, ik haakte ook nog een tweede handwarmer die bijna identiek aan de eerste is! Hoera! ze zijn heerlijk warm en ik heb ze al gebruikt!

dsc03932ecd

O, en zie dan dat lieve houten knoopje van Wolcafé wat de handwarmers helemaal afmaakt! Wij kregen natuurlijk het patroon mee naar huis, maar hij is nu ook online te vinden op de site van Crochet Addict. Dus mocht je ook heerlijke handwarmers willen haken? Het patroon kun je hier vinden.

En de haakfeestpret stopt nog niet! In de goodiebag die we kregen zat ook een kaartj voor de breidagen in Zwolle. Dus die ga ik zeker bezoeken! Volgende week hierover meer!

2 gedachtes over “Gehaakte handwarmers

Plaats een reactie