Slinger kerstbomen

Vandaag mijn laatste kerstcreatie die ik voor Echte Post is Cool haakte. Volgende week nog twee leuke dingen voor kerst, maar die haakte ik voor mezelf. De, wat ik noem, slinger kerstboom wou ik al een tijdje haken. Maar voor mezelf kom ik telkens niet uit de kleuren. Het liefst zou ik ze wit met roze maken, maar dat voelt nog wat gek zo voor de kerst. Het was wat makkelijker om het voor Marjoleine te maken, want die houdt echt van kerstkleuren. (Uitdaging, ik had niet zoveel echte kerstkleuren in mijn katoenvoorraad, maar het is toch gelukt. Met een beetje hulp van Marjoleine, eigenlijk koos ze zelf de drie hoofdkleuren uit zonder dat ze het door had, haha. )

IMG_5776 (2)

Dit patroon werkt lekker vlot en je hebt maar een paar dingen nodig:
– katoengaren in de hoofdkleur
– restjes katoengaren in verschillende kleuren
– haaknaald 2,5 mm
– patroon: en deze kun je op de site van Poppy en Bliss vinden.

IMG_5770 (2)

Ik begon met het haken van de lange slierten. Ik haakte er drie en ik geloof echt dat ik drie keer hetzelfde aantal steken heb genomen, maar aan het einde had ik drie strengen die niet even lang waren. Beetje vreemd, maar goed het werkt wel.

Voor Echte Post is Cool is het leuk als je vooraf een foto op Instagram post met een sneak preview van wat je maakt. Ik moest daar even goed over nadenken, want Marjoleine volgt me en is zeer actief op IG. Ik kon geen foto’s van het pakpapier maken want dan zou ze het meteen weten bij het openen van de doos. Dus ik poste de bovenstaande vage foto, hier kon je weinig aan aflezen. Ik nummerde trouwens alle pakjes en de slingerkerstbomen waren een van de laatste pakjes!

IMG_5772 (2)

Na het haken van de slinger haakte ik de balletjes. Over de vulling van de balletjes is nagedacht. Je neemt een armlengte garen extra als je de magische cirkel maakt, als je dan aan het sluiten van het balletje toe bent duw je de startdraad helemaal naar binnen en is je balletje perfect opgevuld. Vet slim!

Als laatste vouw je de lange streng in de vorm van een kerstboom en naai je de balletjes er tussen. De paarse kerstboom (zie bovenste foto) naaide ik als eerste en naaide ik veeeel te strak, dus het is echt even uitzoeken hoe strak je moet naaien. Omdat mijn strengen wat te groot uitgevallen waren deed ik onderaan een houten kraaltje.

Nu ik dit zo typ is het misschien toch wel leuk om nog een paar voor mezelf te maken, maar dan in het wit. Want ach je hebt toch ook besneeuwde kerstbomen? En dan met wat leuke roze balletjes. ;)

2 gedachtes over “Slinger kerstbomen

Plaats een reactie