Gehaakte pannenlappen #2

Voor Pake en Beppe haakte in in oktober nieuwe pannenlappen van katoen. Ik haakte het met een dubbele draad en vond ze wel erg tof geworden, maar dat dubbele draadje was wel een beetje priegelen. Ik haalde namelijk beide draden uit dezelfde bol, de ene aan de buitenkant en de andere uit de binnenkant. Niet heel praktisch, maar ze werden wel mooi.

dsc03915ecd

Nu liep ik een tijdje terug bij de Action tegen Cotton XL garen aan. Ik nam er twee bollen van mee om te gaan testen. Ik had nog geen idee wat ik er mee moest gaan maken, maar dat kwam vanzelf wel. En dat idee kwam ook zomaar! Voor Sinterklaas maakte ik voor mijn schoonmoeder nogmaals de ouderwetse pannenlappen, maar dan van het Action Cotton XL garen.

dsc04138ecd

Het garen is 100% katoen, heeft de juiste dikte, is een beetje stug en groot voordeel! uit één bol haal je twee pannenlappen als je je aan het patroon houdt! Is dat niet handig? Ik vind ze erg tof geworden en heb nu stiekem een beetje een pannenlappen verslaving. Het patroon haakt lekker weg voor de tv en je hebt er zo weer eentje af.

Mocht je bij de Action geen Cotton XL meer kunnen vinden, dan heb ik ze mogelijk allemaal meegenomen. ;) Just kidding! Het patroon voor de pannenlappen kun je op de site van de gelukkige naaister vinden.  Maar pas op het is verslavend!

Een gedachte over “Gehaakte pannenlappen #2

Plaats een reactie