Schattige, super simpele bijtringen

Op Instagram zag ik een foto van te schattige bijtringen voorbij komen gepost door Little Happy Crochet. Ik ben gek op de dingen die ze ontwerpt en ik wacht dan ook met smart tot haar boek ‘Little Happy Circus’ naar het Engels vertaald wordt. Want ja dat Deens red ik best voor een klein patroon, maar niet voor een ingewikkelde olifant of ballerina. Anyway de bijtringen zijn super simpel en ik had dan ook binnen een anderhalf uur zes af!

dsc04191ecd

Ik mailde afgelopen week met Tine van Little Happy Crochet met de vraag of ik het patroon mocht vertalen en hier mag plaatsen en dat mag! Echt super! Dus vandaag het patroon van de simpele maar schattige bijtringen. Het originele patroon kun je hier vinden.

I asked Tine of Little Happy Crochet for her permission to translate and publice the pattern and she said yes! You can find the original Danish pattern at her blog, here. 

dsc04179ecd

Voor het maken van de bijtringen heb je de volgende materialen nodig:
– bijtring van 7 cm doorsnee
– restjes katoen garen (ik gebruikte Phildar Coton 3, Scheepjes Catona en katoen van Sostrene Grene)
– haaknaald 2,5 mm
– schaar
– naald met stompe punt

dsc04190ecd

Het patroon is kort en simpel.

Haak om de ring 30 halve stokjes. Keer dan om en haak een losse.

Rij 1: *1 vaste, 1 half stokje, dan in dezelfde steek haak je: (een stokje, een dubbelstokje en een stokje), 1 half stokje, 1 vaste* Herhaal *-* tot je bij het einde bent. Je hebt nu zes waaiertjes gehaakt.

Knip de draad af en hecht af.

 

dsc04189ecd

En klaar ben je! Super simpel, al moest ik wel even wennen aan het haken van de halve stokjes om de bijtring, maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan gaat dat wel vlot.

Ik maakte 3 ringen in meisjes kleuren en 3 stoerdere bijtringen. En dat allemaal van restjes, dit patroon neemt echt weinig garen.

Anyway veel plezier er mee!

2 gedachtes over “Schattige, super simpele bijtringen

  1. Hallo,
    Ik had ze al eerder gezien en vind ze super leuk, wil ze binnenkort ook zeker gaan haken (zoals zoveel)
    Ik weet niet of het een bewuste keuze van je is maar ik kan ze niet pinnen (voor pintrest) en ook het zoeken op je blog is niet super gemakkelijk. Misschien is het een bewuste keuze of een verbeterpuntje waar je nog niet eerder aan hebt gedacht.

    Groet, Dii

Plaats een reactie